Llums de Nadal

El meu carrer no en té. No es pot dir que hi hagi cap botiga al carrer on visc. Hi ha un traster que cada matí exhibeix mil i un objectes apilats amb una precisió elogiable. Aquest però, no és l’únic comerç del meu carrer. Hi ha una creperia i un bar de llums vermelles. El restaurant és petit i acollidor, dos característiques agradables per passar-hi una estona però insostenibles quan hi has de viure tota la vida. No heu viscut mai en un pis petit però acollidor?

El bar és l’altre gran comerç del meu carrer. Aquest exhibeix il·luminació exterior sigui o no sigui Nadal. Potser perquè en tenim tot l’any de llums vermelles al meu carrer, per Nadal no ens en posen.

Al carrer del costat, sí que hi ha llums de Nadal. Té nombrosos comerços, restaurants i bars (cap d’aquests amb llums vermelles tot l’any). Hi passen moltes persones preparades per disparar instànies a cada moment. El carrer del costat del meu és molt bell. Segurament el més bonic de Tarragona. Fins fa uns anys jo vivia en aquest carrer, en un pis petit però acollidor. Somiava que obria una porta oculta i trobava una habitació on deixar trastos però, segons totes les visites, era molt acollidor.

Puc afirmar que porto molts Nadals passant pel carrer del costat. He vist moltes llums de Nadal que han decorat el carrer del costat. Seria agosarat dir que cada any s’han superat en espectacularitat i lluentor, però si que s’ha pogut percebre un avenç tecnològic i de disseny. Ahir, com cada dia, passava pel carrer del costat per tal d’arribar al meu carrer i vaig veure les llums d’aquest any. No em vaig preguntar perquè a 29 d’octubre el carrer del costat ja tenia llums de Nadal, perquè gairebé tota la ciutat ja en té. El que si que em va passar pel cap és: Per què inverteixen en noves llums de Nadal les administracions?

I llavors inevitablement un nou dubte va sorgir. Potser els ciutadans tenim un problema de comunicació. Potser no hem sabut deixar prou clares les nostres prioritats als gestors de les nostres ciutats, països, estats. I si és per això que aquells que paguem per viure millor perden el temps amb disputes identitàries i picabaralles personals a la recerca de més vots?

Al arribar finalment al meu carrer, vaig veure les llums vermelles enceses de l’únic comerç obert en aquelles hores de la nit i vaig respirar tranquil. Almenys, quan sigui cert que les administracions ja no tinguin diners, el meu carrer seguirà tenint llums de Nadal.

Anuncis

2 thoughts on “Llums de Nadal

  1. Trinxawebs ha dit:

    El lloc on visc, no té bars, ni comerços ni molta gent que passegi per aquí, però els que hi passegen sempre hi són benvinguts.

    Hi ha dos llums exteriors que fan que la nit sigui molt romàntica, i estan encesos sigui o no sigui nadal tres hores cada nit. I no n’hi ha més, perquè el consum elèctric allí on visc s’ha de controlar.

    És curios comprovar com a les ciutats es valora molt poc allò que poc costa, o això és el que la gent pensa (o no es para a reflexionar-ho). Algú ha sol·licitat mai quin és el cost de la il·luminació de nadal? i no em serveix l’explicació que això repercuteix en els comerços, perquè si els diners que inverteixen en aquest tema el repartissin entre la gent que paga els seus impostos, segurament podrien fer més compres que repercutirien igualment en els comerços locals ( i comprar allo realment necessari, com el menjar de cada dia), i no anirien a parar a les grans “empreses” que “gestionen” la electricitat d’aquest país, que fan que uns quants s’enriqueixin a costa de molta gent que lluita per sobreviure.

    Per cert, ànims amb el bloc, és una bona idea, i sempre hi pots posar dos llums vermells per recordar el pis tant acollidor on vius.

Deixa un comentari

